Pages

DenizBank İş Görüşmesi

         Uzun zamandır farklı iş deneyimleri yaşamak istediğimden internet sitelerinden cv oluşturup iş başvurularında bulundum. Bunlardan biri DenizBank'ın istihdam amacıyla iş-kurla beraber verdikleri ilana başvurdum. İş ilanında tecrübesiz adaylar tercih edilmekteydi. Bir bankada çalışmanın bana uygun olmayacağını tahmin etmeme rağmen yine de başvurdum. Çünkü ilanda ki bütün özellikleri taşıyordum. Tek endişem, inancım gereği kapalı olduğumdan, bana kadroda yer vermeyecek olmalarıydı. Bunun için Cv'ye fotoğrafımı eklemiştim.Bu, başvurduğum bütün ilanlar için geçerliydi. Ama beklemediğim bir şekilde, DenizBank'tan mülakat için  genel müdürlüğe  davet geldi. Kabul ettim.
           Verilen tarihte  genel müdürlüğe  mülakata gittim. Ortamı görünce bir kez daha bana uygun olmayacağını daha doğrusu bana kadro için yer vermeyeceklerini tekrar anladım. Sonucu ne olursa olsun ben, yine de böyle bir iş görüşmesine katılmayı göze aldım ve orayı terk etmedim. Benim gibi iş görüşmesine gelen birçok kişi vardı. Görüşmeyi, on veya on iki kişilik gruplar halinde yapıyorlardı. Randevu saati benimle  aynı olan arkadaşlarla, bizden önceki grubun çıkmasını bekledik. Saatimiz geldiğinde bizi bekletmeden grup halinde alt katta ki görüşme yerine aldılar. Aşağıya indiğimizde bizi güler yüzlü, işini şüphesiz çok iyi yapan iki beyefendi karşıladı ve görüşmenin olacağı odayı gösterdiler. İlk izlenimim şüphesiz en iyilerini seçtikleri.  Ama bizim başvurduğumuz kadro için tecrübesiz adaylar tercih edilmekteydi. İş görüşmesini yapan bir bayan ve bir bey olmak üzere iki insan kaynağı uzmanı yaptı. Öncelikle nasıl bir süreç işleyeceğini ve kadroya dahil edildiğimizde hangi haklara sahip olacağımızı bize anlattılar. Sıra kendimizi tanıtmaya geldiğinde  herkese sırasıyla söz verdiler.. Uzmanlar şirket için gerekli bilgilerin suallerini sorup bilgileri not aldılar. Bir kaç arkadaş iyi bir Cv'ye sahip olmalarına rağmen heyecanlarına yenilip konuşamadılar. Benimle beraber görüşmeye girenlerin, kimi işe alıp almayacaklarını gayet iyi tahmin edebiliyorum. Bana gelince, heyecanlı olmama rağmen kendimi iyi ifade ettim ve akıcı bir şekilde konuştum. Zaten görev alacağımız yer iletişim merkezi olacağından düzgün konuşmak önemliydi. Ama! ama  şu ki herkese sordukları bir kaç soruyu bana sormadılar. Örneğin,'' aileden kaçının evli, kaçının bekar olduğu, bankacılığa neden girmek istediğini ve daha önce ne gibi iş başvurusunda bulunduklarını'' sorup not aldılar. (Bu sorular sadece bana sorulmadı.)
          Kimin işe alınıp, alınmayacağını   gayet iyi gözlemlediğimi söylemiştim. Söz konusu bana gelince bunu kestiremedim. Çünkü benimle olan görüşme çok kısa sürdü. Ve herkese sorulan soruların, bana sorulmaması bende, '' ya kesin olur veya kesin olmaz'' gözüyle bakıldığını anladım. Benimle görüşmeye giren bir arkadaşın yeni bir davete çağrılması  (işleyecek olan sürecin böyle olacağı)  ve bize ''olumluysa size bir hafta da dönüş olacağı'' denmesi üzerine sürenin dolmasıyla beni işe almadıklarını görmüş bulunmaktayım. Bunun sebebi, yüzüme karşı söylenmese de anladığım kadarıyla tesettürlü olmam.



                             


                           









         

Elif Deniz

Fikirleri kutsamaya gerek yok. Birbiriyle çarpıştırmayacaksak fikir sahibi olmanın ne anlamı var?

14 yorum:

  1. Olabilir canım üzülme aynı sorunu bende çok yaşıyorum,güvenlik işi için bir mağazaya gitmiştim,biz daha güçlü bir görüntü arıyoruz dediler. yani anladın sen onu:)

    YanıtlaSil
  2. Siyah Kuğu,

    Ah! keşke bunlarda yüzüme karşı böyle dürüst olabilseydiler. :))

    YanıtlaSil
  3. madem öyle neden çağırmışlar allah allah yaaa... benim de malesef üzücü anılarım var o yüzden sinirleniyorum böyle şeylere :((
    hayırlısı olsun inşallah rahat edeceğin ve mutlu olacağın bir iş bulursun.

    YanıtlaSil
  4. Özlem,

    Sağlık olsun, üzülmedim. Onlar beni kaybetti :)) güzel dileklerin için teşekküler ^^

    YanıtlaSil
  5. Cv de resmin oldugu halde sırf kapalı oldugun icin seni almama gibi bir hata yapcaklarıni sanmiyorum.4 yıl Insan kaynakları firmasinda uzmanlık yapan biri olarak en kızdıgım şey eğer kapalı birinin almayacaksan oraya kadar hem zamanını alıyorlar hem de yol parası öduyorsun.Ne diyelim hakkında hayırlısı olsun.
    Mulakatlarla ilgili ya da Cv doldurmayla ilgili sormak istedigin bir şey olursa yardimci olurum 😊

    YanıtlaSil
  6. İnciden Notlar,

    cv leri görüntülemeden çağırmışlar sanırım. Aksi durumda bildirim geliyor. Ya da inşallah, ben yanlış anlamışımdır. Yardım teklifiniz için teşekkür ederim, sizinle irtibata geçebilirim :))

    YanıtlaSil
  7. bankalarda tesettürlüler çalışmıyor mu hiç ki?

    YanıtlaSil
  8. Ziraat hariç diğerlerinde denk gelmedim deep :)

    YanıtlaSil
  9. Ülkece aşamadık gitti şu inanca saygı olayını. Üzülme canım benim, elbette seni nasibinde olan yere yöneltecektir Allah. Yolun açık olsun ❤

    YanıtlaSil
  10. Emine bektaşi,

    Gönülden duaların ve desteklerin teşekkür ederim ablacım. ^_^ Cânım ülkemin kurumların da ve insanlarında benzer olaylar çok normal geliyor artık gülüp geçiyorum <3

    YanıtlaSil
  11. Bankadan donus oldu mu merak ettim .Hakkinda hayirli olsun insallah.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  12. İnciden notlar,

    ilginiz için çok teşekkür ederim.Hayır olmadı.Unuttum ki ben o işi:))

    YanıtlaSil
  13. Size karşı zaten ön yargılı davranmışlar, diğerlerine sordukları soruları size sormayarak sizi o anda elemişler zaten, ama tesettürlüsünüz diye bunu yapmaları gerçekten onlar için çok utanç verici bir şey, zaman zaman Denizbank ile çalışıyordum. Bu saatten sonra artık kesinlikle çalışmam onlarla.

    İnsanın kapalı olmasından dolayı böyle yapıyorlarsa beni de kaybederler, beni kaybetmeleri belki onları çok etkilemez ama yinede olsun bende tavrımı böyle koyarım.

    İnsanları kapalı açık diye sınıflandıran zihniyetlerden nefret ediyorum. Herkes istediği gibi giyinebilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gökhan Tekin,

      Öncelikle bu güzel desteğiniz için teşekkür ederim. Bu gibi kurumların, sizin gibi duyarlı müşterisi olursa eminim ki çok şey değişecek. Toplumumuzda ötekileştirme sizin gibi duyarlı insanlar sayesinde son bulacağına inanıyorum.

      Sil